Welke olie toevoegen voor cup-cakes?

Op de verpakking staat toevoegen: 100ml olie, wat voor een olie? Ook kwark toevoegen, Franse kwark daar goed voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Antwoorden (4)

mijn dochter gebruikt altijd olijfolie, dat gaat goed, franse kwark zal ook wel kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arachideolie of zonnebloemolie, die zijn goed bestand tegen hoge temperaturen.
Franse kwark heeft een beetje andere smaak, maar zal goed kunnen in cup-cakes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwark is kwark, franse kwark is hetzelfde als nederlandse kwark. Neem een neutrale olie. Zonnebloemolie is prima. Arachideolie is duur en is van pinda's gemaakt, dat is een allergeen, dus kijk uit voor wie je het maakt.

(helaas uit nare eraring)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hadden hier vorige week op het werk ook een discussie over, omdat we vorig jaar in het kerstpakket een kant-en-klaar pakket kregen voor cakejes. Het blijkt dat sommigen het lekker vinden om olijfolie toe te voegen, maar dat anderen een zachtere olie prefereren. Ik zou het van het gezelschap af laten hangen, of die houden van sterkere smaken of niet.
(Ik wou vandaag ook cakejes gaan maken, en bedenk me nu dat ik vanwege het gezelschap beter een neutralere olie zoals zonnebloemolie kan gebruiken.)

Wat de kwark betreft heb ik altijd het idee dat Franse kwark wat steviger en smeuiger is. Om die reden zou ik daarvoor kiezen, maar het is natuurlijk niet verkeerd om een andere kwark te nemen.